Sabtu, 19 Februari 2011

Dah buat hal dah...

Sejak 2 menjak ni kekasih aka laptop yg selalu mendampingi aku siang dan malam, pagi dan petang, tempat aku berhibur, mencurah idea, memerah kepala otak, mencari ilmu, merantau seluruh pelusuk dunia dan bla bla bla telah menunjukkan tanda2 yang dia sudah sakit.. Usia pon dah mencecah 3 setengah tahun...

Dan petang kemarin, rasanya sakitnya sudah mencapai tahap critical. Dulu hanya terdapat simpton jalur2 pelangi dekat screen tapi kini dah berubah menjadi pemandangan yang kabur, hilang terus imej2 tajam pada screen laptop aku. Hati dah mula cuak, final year project dah separuh jalan. Kalau nak wat hal pon, tunggu la aku habis study dulu. Berapa bulan je tinggal lagi ni..

Alternatif lain terpaksa diambil, lcd member aku menjadi mangsa. Memandangkan dia sekarang guna lcd baru, aku pinjam kejap lcd lama dia. Tq sapuan. Tetapi masalah lain plak yang datang, processor cepat panas plak. Nak tengok cite,max tak sampai sejam lepas tu hang la jawabnya..Penat aku nak switch on off plug. Sudah jatuh di timpa tangga lak..adeiii..Lastly tempat yg sesuai untuk laptop aku adalah kedai komputer. Paling awal 3 hari atau seminggu boleh siap check apa yg rosak,padan muka aku..Bosan hidup tak ada laptop ni. Lagi skali member menjadi penyelamat, Alip dgn bermurah hati kasi pinjam laptop lama dia. Beruntung tol aku, syukur..Apa yang aku boleh katakan ialah:

"Susah senang kongsi bersama,itulah adat bersahabat"

Oh, lupa lak memandangkan malam kemarin hati agak tension tak boleh nak tengok drama korea sebab 3 4 kali hang, mana ada feeling asyik sangkut je nak tengok. Aku ambil keptusan join main futsal sampai pkol 3pagi baru balik walaupon last2 minit decide nak join. Biarpon penat dan injured sampai sekarang, tapi puas hati gak dapat main bersama kawan2. Lagipon first time main kat gelanggang Safira. Mungkin lepas ni susah nak kumpul ramai2 main bersama sebab masing2 dah bawa haluan hidup sendiri.



Doakan laptop aku cepat sembuh ok :)

6 ulasan:

mariatul_m0hamadiah berkata...

sabar yea.. memang adat la laptop jangka hayat tak lame. 3 tahun setengah pon dah lame dah.. selamat bergaduat ye...^_^

-apis- berkata...

huhuhu..mmg banyak bersabar ni..klu x dah malas dh nk update blog..pe2 pon tq :)

cute berkata...

memang jangka hayt laptop 3 tahun ka?laptop eja dah masuk 4 tahun..mula2 screen rosak, skrang pulak player cd tak boleh nak guna..huhu..tp still hidup.

-apis- berkata...

syaza:rasanya dia nk mntk tukar baru kot..hehehe
eja: screen rosak leh guna external monitor,cd player pon leh guna external cd palyer tapi klu masuk prob processor dah kes berat ni..huhu

me suya berkata...

xper2.. sabar2..
Suya pun dah tukar sekali.. dulu pakai lenovo 2tahun, rosak.. ni yang ni tataw la bape lama.. hopefully lama la jadinya...^^

-apis- berkata...

Insyaallah suya, smoga dpt bertahan lama..tu lan, planning nak tukar lain tapi mcm syg je lgpun dh nk abes sem dah ni..huhu