Khamis, 14 April 2011

Teka-Teki


1. Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?

2. Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?

3. Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?

4. Kenape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?

5. Dalam Banyak2 air,air apa yg paling berani?

6. Dalam banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?

7. Kereta dengan motor, mana lebih tua?

8. Dalam banyak- banyak pokok, pokok apa yg baik hati?

9. Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar
seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti?

10. Pintu apa yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?

11. Apa dia ‘Jauh di mata, dekat di hati…’?



Jawapan.
1. Tukang gali kubur.
2. kene la tebang, tak kan nak cabut lak kan..hehe
3. kutu rambut
4. sebab lelaki ni kan ‘buaya’
5. air terjun sebab dia berani terjun.
6. Subgai Besi
7. jawapannya adalah motor,sebab motor pakai tongkat
8. Pokok pisang sebab keluarkan jantungnya.
9. Meter bas.
10. Pintu yang ade tulis ‘TARIK’
11. Usus

Sekadar gurauan, kurangkan stress study anda :)

2 ulasan:

sarzli berkata...

teka teki biase je pit....

iPai berkata...

wah .. teka teki