Rabu, 15 Disember 2010

FYP(2)

Dah masuk minggu ke 2 aku menjalankan final year projek atau cukup popular dgn FYP. Progress sehingga entry ini ialah dalam peringkat testing atau main2 . Terdapat perbezaan yang ketara antara aku dan member2 dari segi perkara baru yang di pelajari. Kebanyakkan mereka perlu study perkara yang belum pernah wujud dalam kepala otak diorang sebelum ni seperti:

-software Abaqus
-software Patran
-software Nastran

Paling kurang pon C++,Matlab,Catia,Solid work atau Ansys.. Diorang dah pro ke..haha
Ada juga yang kena bakar sampah. Korang jangan la ingat dia main bakar ja tetapi sebenarnya untuk projek biomass untuk study new alternatives power source. Penting gila tu untuk masa depan anak cucu kita. 
Tetapi aku plak main dengan benda yang tiap2 hari kot korang akan guna or nampak. Kadang tak terlintas kt fikiran pon seperti berikut.

-pemadam yang aku jumpa
-tikar getah bilik aku
-getah bungkus nasi cafe
-ranting basikal kedai apek
-kertas surat khabar lama yang member aku punya
-polystyrene yang lapik mesin basuh rumah aku mak aku tak tau lagi
-gam gajah bukan untuk hisap
 pasir bukan nak buat rumah
-printer free max computing taman pekaka
-lilin main2 api


Dah macam rekacipta sekolah menengah...Tapi itu semua masih dalam peringkat awal...Bak kata member aku "rilex duluu...."
Previous post about fyp.

2 ulasan:

mira_nas berkata...

huhu.. mula2 baca macam faham.. tapi lepas baca.. tak faham dah..

-apis- berkata...

hehehe....