Ahad, 9 Januari 2011

No more Facebook in our life

Tetiba terbaca status member, Mark Yoe (dia bkn org Amerika k,still makan sambal belacan) kt fb pasal berita ni. Dan sebab mengapa Mark Zuckerberg nak tamatkan riwayat fb ialah:

“Facebook has gotten out of control and the stress of managing this company has ruined my life. I need to put an end to all the madness. I don’t care about the money and I just want my old life back.”

Memang la dia tak care pasal money sebab dalam akaun bank dia dah tak terkira duit.Dan dia berkata lagi:

“I personally don’t think it’s a big deal,” he said in a private phone interview. “And to be honest, I think it’s for the better. Without Facebook, people will have to go outside and make real friends. That’s always a good thing.”

Go outside and make real friend??kalau sorang dok Kedah,sorang lagi dok JB mcm nak buat kawan?

Antara feedback hasil dari berita ini ialah:

“What am I going to do without Facebook?” said Denise Bradshaw, a high school student from Indiana. “My life revolves around it. I’m on Facebook at least 10 hours a day. Now what am I going to do with all that free time?” 
Mak ai,sampai 10 jam dia main fb. Lebih banyak dari masa tido aku.

“I’m glad the Facebook nightmare is over,” said Jon Guttari, a single parent from Detroit. “Now my teenager’s face won’t be glued to a computer screen all day. Maybe I can even have a conversation with her.”
Fb dah jadi macam gam gajah kot,susah nak tanggalkan dalm kehidupan seharian.

So, andai Mark masih lagi dengan keputusan untuk shut down fb maka nikmati lah fb sepuasnya sebelum ia hilang dari screen computer kita. Selepas 15 Mac tahun ni, tiada lagi komen,gambar,status,friend,game dan macam2 lagi. Kalau korang sayang sgt dgn fb,print ja screen..hehe

Alternatif megantikan fb, become blogger..haha
Tuan empunya Friendster dah kembali senyum nampak. Kalau dah terlupa password fs, rasannya beter register lain la ek sbb akaun fs yg lama dah bertahun x update!

Sumber bukan dari WikiLeaks

2 ulasan:

Puan Nurussalwa berkata...

kalo xde fesbuk dah, xpe la..
manyak ag cara len nk bersosial.
ye idak?
:)

-apis- berkata...

yupp..
byk lg cara nk bersosial dlm tenet ni..hehe
tp jgn bersosial dgn cara yg salah lak :)